Sunday 16 October 2011

puasa seminggu dibulan oktober satu bidaah?

weeeeee
hari ni hari terakhir aku berpuasa.
hari ke-7.
kau puasa apa noks tengah-tengah bulan 10 ni?

tajuk memang tak boleh blah! abaikan.
kau puasa ganti ke?
lama dah ganti beb. (tak de la sampai 7 hari aku ponteng. sehari je pun)

so puasa apanya pulak?
puasa nazar..... 7 hari lagi kau!

reason?
Alhamdulillah hujung tahun ni aku akan menamatkan zaman..........................................................2011.
next year zaman 2012.
wakakaka
ok tak lawak pun.

sebenarnya,
semester lepas aku bernazar nak berpuasa seminggu kalau lulus exam 3rd year.
Alhamdulillah dah rezeki aku.
walaupun result keluar awal bulan julai hari tu, dah tengah bulan 10 baru terkial-kial nak puasa.
Ya Allah, terimalah nazar hambaMu ini

so since this is the last day puasa (kononnya esok raya la ni....bajet!)
aku nak berbuka puasa spesel sikit la.
lagi 3 jam nak masuk waktu. azab azab


so boleh pikir-pikir menu untuk berbuka.
semalam dah berbuka nasi, kicap, telur goreng, air kosong  secara sederhana.
jadi hari ni macam mahu bedal burger. quarter pounder to be exact.
namun disebabkan McD ireland tidak mengamalkan prinsip syariah dalam penyediaan burger mereka
terpaksa la yours truly membikin sendiri quarter pounder.

nanti aku kongsi resepi naa!

Nanti kau aku bedal!!

No comments:

Post a Comment

minit mesyuarat