Saturday 24 September 2011

just another day..........

Ada ape yob ** september lepas? Siapa kawin? Kucing ko beranak ke senah?
Just wanna let you guys know that it was my birthday!! Ok loser promote besday sendiri.
                                                          Teringin nak makan red velvet cake

Actually i did nothing on that 'special' day though. 
No celebration, makan-makan or whatsoever. 
Just like the same ** september for the last 7 years.

Yes, I've stop celebrating my birthday ever since aku masuk boarding school. Why?
Ntah la. Tak de mood kot nak sambut-sambut birthday without family by your side. 

Lagi pun memang family aku tak berapa nak sambut sangat birthday-birthday ni.
What we usually did bila ada birthday adalah makan luar or mama masak special sikit.

Kata nak ada besday parti ke pesta ke memang tak ade la. Kek pun jarang-jarang muncul.
Waktu kecik-kecik dulu macam biasa la, tak makan Mcd, makan KFC. Memang kira on special occasion je la kau berpeluang nak makan kat dua tempat ni.
Dulu-dulu waktu pendapatan keluarga di bawah garis kemiskinan kebangsaan, memang selalu je upacara makan-makan diluar ni ditangguh.

"nanti abah dapat gaji kita pi makan luar eh" sadis betul ayat tu untuk kanak-kanak belum mummayiz.
Tapi lama-lama aku pun dah tak ambik kisah sangat pasal birthday ni.
Pernah satu tahun tu aku sampai terlupa dengan tarikh ** september ni.
Tu pun dekat-dekat maghrib mak aku call nak wish happy birthday. Kalau tak memang alamatnya esok pagi kot baru tersedar.

Satu lagi memang aku tak disclose pun birthday aku kat sape-sape. Macam gedik je nak cakap 
"eh eh kau nak tahu birthday aku next week", "esok besday aku tau". 
Aku memang tak berapa suka kalau ada orang-orang macam ni dengan aku. Motif beritahu birthday kau sambil tersengih macam kerang busuk? expect aku nak upah skuad kompang ke nyanyi lagu happy birthday kat kau?

Bagi aku birthday ni should be a private event. nothing much to be celebrated or be proud off actually.
Semua orang meningkat umur every year. Even babi pun ada birthday. So it is neither an achievement that should be prevailed publicly nor promoted intensely. 
Don't get me wrong. I welcome wishes and aku ok je nak wish happy birthday sume tu tapi kalau kau terasa hati dengan seseorang sebab dia terlupa birthday kau or expect semua orang wish kau/bagi hadiah/celebrate together, aku dengan senang hati je nak bagi kau pelempang sedas. World doesn't revolve around you bitch.


Kepada yang wish happy birthday kat aku, thank you very much. I love you all (especially my family, my mama). Include me in your prayers. Pada yang tak tahu pun when is my birthday, it is ok. i would like to keep it that way. 


p/s: tips nak kurus. makan untuk hidup, bukan hidup untuk makan. Macam mana nak jaga makan? watch your calorie intake. learn about portion size and how to estimate calorie content in a meal. 





No comments:

Post a Comment

minit mesyuarat