Saturday 24 September 2011

Hell's kitchen

Aku suka masak... dulu.
Sekarang ntah macam mana keseronokan masak-memasak ni dah hilang. Kalau setakat keseronokan je hilang tak pe la lagi, ni dengan skill kulinari yang amatlah mediocre pun turut lesap.

Dulu waktu mula-mula sampai ke Dublin, memang tiap-tiap hari ghairah mencuba resepi-resepi baru.
First time masak sendiri la katakan. Kira waktu tu kalau masak sup jadi pun sibuk nak telefon heboh satu kampung.

website myresepi dgn mesra.net aku buat home screen la.
Memang kalau tengah-tengah time lecture mesti selalu tercicir 15 slides di belakang gara-gara khayal membayangkan apa nak dimasak malam kejap lagi atau pun tangan sibuk menulis, bukan mencatat nota tapi mereka cipta resepi. Kalau sekali imbas tengok buku nota aku, mesti orang ingat aku student cookery school, bukan medic school.

Tapi tu dulu.
sekarang aku masak asalkan edible je. asal boleh ditelan tekak.
semalam aku boleh termenung 5 minit memikirkan macam mana nak masak kari ayam walhal kari ni is the basic. like boiling water (lagaknya kalah chef wan)

to my housemates, sorry, i lose my passion dalam masak-memasak ni.
expect the worst from me. mungkin satu hari nanti korang makan nasi dengan telur rebus je. atau beli whikas aku tumis masak air.


                                                  nak pedas or nak spicy?? ke nak yang hot

No comments:

Post a Comment

minit mesyuarat