Tuesday 13 September 2011

Anak emak.....

Hari tu masa balik bercuti kat Malaysia, aku ade tengok satu cerekarama kat TV3, tajuk 'Anak Emak'. Overall boleh tahan la jalan cerita. walaupun terlelap 2 kali.


Sinopsis secara ringkas, hero baru kahwin tapi mak hero tetap layan hero macam budah kecik. Cemburunya mak hero pada heroin (wife si hero tadi) membuak-buak, so wujud konflik di situ antara mak hero dan heroin. Akhirnya mak hero bercinta dengan taukeh chalet, eh? apa kaitan? Agaknya part mak hero kenal2 dengan taukeh chalet aku membuta kot.

So apa yang menariknya drama ni. Tidur!. Heroin dia cantik comel lote. Tu yang best tu.
wakaka Dasar gatal peliaq la mamat ni!!


Sebenarnya banyak pengajaran yang aku ambik dari drama ni.
First sekali, haruslah mencari bini yang comel.
Secondly, walaupun bila seekor seorang lelaki tu dah kahwin, priority dia still pada kedua ibu bapa. Bini pun penting tapi tanggungjawab pada parents come first.
Thirdly, Kalau boleh lepas kahwin tu duduk la berasingan dari mak bapak. Aku pun bila kahwin tak mau la duduk dengan mertua, nak jugak merasa duduk rumah sendiri (walaupun sewa). Tapi kalau rumah mertua ada swimming pool size olympic, siap ada helipad. aku on je. kata jantan mata duitan.
Fourthly, i'm not going to get married in... ermm, let say in 5 years time.
Fifthly, i'm not gay, thank God.


I'm not ashamed to admit that i'm an anak mak, dulu kini dan selamanya. Even at 23 i rely on my mother to potong the kuku, korek the telinga (ok ni ngada2 je lebih, aku boleh je potong kuku, korek telinga sendiri. tapi serius kalau orang lain tolong korek telinga kau, memang sedap tau).

Disebabkan aku ni anak emak, maka awal-awal lagi aku dah beli tiket nak balik this coming winter break. Amatlah keji bagi seorang pelajar oversea untuk survey tiket balik malaysia sedangkan dia masih lagi berada di malaysia!! Tapi amatlah mulia sang anak untuk survey tiket balik malaysia untuk menziarah ibu bapanya sedangkan........u know the rest.  haa macam mana tu falsampah aku ni.

Aku ni memang belajar je kat obersi tapi minda kat malaysia. Memang kerajaan silap pilih orang la nak seponser, perabih boras jo kata orang. Apa boleh buat, saya anak emak.....

                            Gambar 19 tahun dulu. Memang trend seluar pakai atas pusat masa tu ok.

                          Memang lebat rambut abah aku time ni. sekarang tak payah cerita la, gondolll....

p/s: abang pun anak abah jugak hehe.....

No comments:

Post a Comment

minit mesyuarat