Monday 29 August 2011

I speak no Tamil wokeyyy!!

Aku tau tona kulit aku adalah  hitam merelit dark brown. Memang kalau orang sekali pandang aku mesti dia cakap "eh tadi i macam ternampak Dato' Shah Rukh Khan la. kenapa dia lagi hensem kat luar tv?" PANGGG perasan nak mampus. layak dilempang.

                                                  Hey you, wanna dance?


So aku xde masalah pun dengan tona kulit ala latino ni. Tapi waktu dekat KLIA masa on da way balik Dublin, aku telah disapa mesra oleh abangla bertanyakan direction. You see people, disebabkan aku dididik dengan budi pekerti yang tinggi, maka aku pun dengan penuh senyuman menantikan soalan abangla tu.

abangla : excusme sirrr. !@#$%^&* trainnn !@#$%^ KL !@#$%^&


Pemuda berbudi pekerti mulia (pbpm) : Sorry? how can... (dipotong oleh abangla)


abangla : !@#$%^&*()%^&*


pbpm : i don't understand what u're saying. Why don't you ask the info counter. it's just over there. let me show.... (sambil tangan seperti Karam Singh Walia) (dipotong..)


abangla : *&^%$#$%^ train @#$%^


pbpm : So you're looking for the train then? the platform is just across the terminal. just follow the sign.


abangla : !@#$%^&* train @#$


pbpm : Look, i speak no Tamil!! i do look like tamil but believe me i speak NO tamil!! 


(budi pekerti mula hilang)


abangla : ?????? @#$%^&*.....   (ok meh aku potong pulak cakap ko)


pbpm : Ok there is the counter, ask them! (read: oh please fuck off)


terus berlalu pergi. Aku ni memang cepat panas kalau aku cakap orang tak faham-faham. Mama mintak tolong ajar dia pakai iphone pun aku dah setengah mati je tahan panas hati, ini lagi abangla orang cakap tak faham-faham.

Lagi tambah berbulu kat hati ni sampai dah boleh jadi karpet, dia terus je cakap tamil ngan aku, salam tak de apa tak de. Mesti girang je hati dia bila nampak aku, wooo geng sekampung la, boleh tanya jalan ni!! "excusme sirrr !@#$%^&..." haaa ambik ko terus tamil ngan aku. cakap pun ala2 mesin gun punya laju.

To abangla, Sorry la time tu memang aku bad mood nak balik dublin, tak dapat raya wei. Lagi ko pi cakap tamil ngan aku sapa suruh. bila aku cakap tu diam dan dengar baik2, bukan asyik nk potong je. Selamat Hari Raya kepada sume warga Bangladesh di Malaysia. selamat pulang berhari raya.



No comments:

Post a Comment

minit mesyuarat