Sunday 11 September 2011

apabila alam menyeru pada pukul 3 pagi tapi mangkuk jamban tak de

Memang perit menahan berak selama 4 jam.
Azabnya mungkin setaraf dengan orang nak beranak.

Maka insaflah sebentar diri ini mengenangkan jasa para ibu yang terpaksa menempuh saat memeritkan semasa beranak. memang menderita aku cakap kat kau.

Motif cerita tahan berak 4 jam dan keinsafan yang timbul???
Sebenarnya jamban rumah aku sedang di renovate.
Disebabkan rumah yang aku duduk ni direka oleh arkitek setaraf Cesar Pelli,
maka beliau telah mengambil tindakan bijak dengan mereka rumah yang ade satu bilik air sahaja!!!

bijak kan?
i dunno what the architect was thinking when he drew this house master plan?
mungkin dia ingat.. "rumah tak boleh banyak2 jamban, banyak setan nanti".

Selama ni aku selalu je terbayang "kalau la satu hari nanti jamban ni rosak, mana nak berak kencing mandi semua?" Tapi memang aku anggap benda tu impossible nak berlaku...........           
                                                   


Malang tak berbau, tahi pula yang berbau..


sekali kau hari tu toilet leaking sampai siling kat living room tingkat bawah tu roboh.
So the landlord decided to refurbish the damn toilet, replace the toilet bowl etc2. OK that's supposed to be a good news isn't it? NOOO....


The problem now is the landlord has the saltiest taik hidung.
He insisted to do all the repairing job by himself. Nak save la kononnya, tak nak upah plumber!!

So the work progress was really2 slow.
Macam hari ni tanggal toilet bowl lama, esok baru nak install toilet bowl baru, lusa baru nak siap kan lantai.

Memang sialpalis ok.

Kalau kau kedekut sangat nak upah professional buat kerja, kau buat la kerja tu cepat-cepat sikit.

Abis dia ingat aku nak berak kat mana sementara projek mega ni nak siap?
Kalau waktu siang boleh jugak aku ke masjid menumpang berak (memang umat islam yang derhaka pegi masjid tujuan utama nak memerut) tapi kalau tengah malam, takkan kau nak berak atas paper, bungkus2 baling kat jiran sebelah.

nak je aku call si landlord tu maki...                                                                                                             "WOI PANTEKKK, CEPAT SIAPKAN JAMBAN, AKU NAK BERAKKKK!!!!!!"



Memang menyirap betul darah manis muda aku ni. Kalau landlord ni tak siapkan jugak renovation hari ni, memang aku tekad nak berak atas paper, bungkus, lepas tu poskan kat dia.

No comments:

Post a Comment

minit mesyuarat